Odkúpenie služby Fitbit pod strechu Google prináša neželanú zmenu vo forme odstránenia výziev a verejných skupín.

Google pokračuje v odstraňovaní funkcií z aplikácie a zariadení Fitbit. Po zrušení podpory pre aplikácie tretích strán v prípade najnovších hodiniek Sense 2 a Versa 4 a po oznámení plánovaného odstránenia hudobných aplikácií Pandora a Deezer pre staršie hodinky, dochádza k ďalšiemu rušeniu funkcií – z aplikácie Fitbit zmiznú verejné skupiny, ale najmä výzvy.

Správu o tejto zmene priniesla aplikácia pre športové náramky a inteligentné hodinky a rovnako aj portál XDA-Developers. Autor tejto správy poukázal na to, že išlo o vskutku žiadanú funkciu. Používatelia majú radi výzvy a radi spolu súperia. Je to zároveň spôsob, akým sa môžu motivovať, dosahovať lepšie výkony či už na prechádzke, pri behu alebo aktivitami, ktoré budú mať v rámci skupín.

Služba túto funkciu zastaví 27. marca 2023. Dovtedy je možné údaje z tejto funkcie exportovať. To je však len slabá náplasť na odstránenie jednej z používaných funkcií. Podľa portálu Statista má Fitbit trhový podiel až 45 %, čo je veľmi dobré číslo vzhľadom na konkurenciu ako je Apple, Garmin, prípadne Samsung či iné značky.

fitbit challengesZdroj: TOUCHIT
fitbit challenges

Funkcia tohto typu nie je ojedinelá a väčšina výrobcov sa snaží prinášať rôzne motivačné programy a výzvy ako primäť či možno trochu donútiť svojich používateľov k nejakému pohybu. Nedá sa povedať, že Fitbit je jediný priekopník, ktorý poskytuje funkcionalitu tohto typu. Je prirodzené, že aj iní výrobcovia prichádzajú so systémom motivácie a súperenia medzi priateľmi a používateľmi športových náramkov či inteligentných hodiniek.

Treba ale uznať, že je to zároveň jedna z mála funkcií, akou sa môžu tieto zariadenia od seba odlíšiť. Každý výrobca sa snaží vytvoriť čo najpresnejšie merania, pridávať rôzne športy, ktoré možno ani nepoznáte, avšak zdolávanie výziev a možnosť porovnávania sa je niečo, čo môže do budúcna Fitbitu chýbať.

Google sa už v minulosti vyjadril, že chce „vylepšovať aplikáciu pomocou technológie Google“. Aj to bolo dôvodom pre kúpu značky. Ako je ale vidieť, tak cez funkciu Challenges & Adventures, to nebude. Pritom zariadenia tejto značky použije aspoň raz za týždeň viac ako 31 miliónov ľudí.

challenges fitbitZdroj: XDA-Developers

Prečítajte si aj:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.