Táto funkcia je vhodná pre začínajúcich a rekreačných športovcov a aj pre náročnejších používateľov.

Na webe FITIT.sk / TOUCHIT.sk a takisto aj na našom YouTube kanáli nájdete viacero videí a článkov, v ktorých sa zameriavam na funkcie v Garmin hodinkách. Je to z toho dôvodu, že hodinky tejto značky ponúkajú nadštandardnú funkcionalitu z hľadiska zdravotných a športových funkcií v porovnaní s veľkou väčšinou ostatných hodiniek, ktoré si môžete kúpiť.

V tomto článku sa zameriam na športové funkcie, ktoré sú zamerané na optimalizáciu tréningového procesu – vyhodnocovanie tréningovej záťaže a stavu a vyhodnocovania zamerania tréningovej záťaže. Ide o dve samostatné funkcie, ktoré sú do veľkej miery prepojené, a preto by si mohol niekto myslieť, že ak hodinky vyhodnocujú tréningový stav, automaticky vyhodnotia aj zameranie. Nie je to však tak.

Vyhodnocovanie tréningového stavu a záťaže

Prínos tejto funkcie spočíva v tom, že hodinky zhodnotia aeróbny a anaeróbny účinok každého cvičenia, určia jeho záťaž na váš organizmus a odporučia vám čas regenerácie do ďalšieho intenzívneho tréningu.

Hodinky zároveň zbierajú dáta zo všetkých vašich cvičení a vyhodnocujú tréningovú záťaž za posledných 7 dní. Na základe vašej kondície a histórie cvičení vám odporúčajú optimálny rozsah záťaže, aby bol tréningový proces pre vás prínosný.

Hodinky Garmin: Tréningový stavZdroj: Samuel Hindy / TOUCHIT
Hodinky Garmin: Tréningový stav

Vyhodnocovanie zamerania tréningovej záťaže

Túto funkciu možno definovať ako nadstavbu k vyhodnocovaniu tréningového stavu a záťaže. Hodinky vám na základe histórie vašich cvičení za posledné 4 týždne vypočítajú, ako veľmi mali vaše tréningy prínos z anaeróbneho, vysoko aeróbneho a mierne aeróbneho hľadiska a takisto vám odporučia optimálny objem týchto aktivít, aby bol tréningový proces zmysluplný aj z hľadiska zlepšovania vašej kondície.

Osobne môžem povedať, že táto funkcia mi pomohla pochopiť, prečo sa zhoršovala moja bežecká kondícia, keď som počas pandémie koronavírusu obmedzil niektoré ďalšie aktivity, ako bolo hranie futbalu či počet prechádzok vonku – práve tieto aktivity mi vo výsledku dopĺňali celkový tréningový proces o objem anaeróbnych a mierne aeróbnych cvičení, ktorý bol potrebný na dosiahnutie optimálnej záťaže.

Hodinky Garmin: Tréningový stavZdroj: Samuel Hindy / TOUCHIT
Hodinky Garmin: Tréningový stav

Ktoré Garmin hodinky majú tieto funkcie?

Je zrejmé, že tieto funkcie nebudú dôležité pre úplne všetkých používateľov. Predstavujú však užitočnú spätnú väzbu, ktorá môže pomôcť zlepšovať kondíciu nováčikom aj dlhoročným športovcom, takže je fajn vedieť o tom, že inteligentné hodinky vedia byť prínosom aj v tomto smere.

Pokiaľ by vás však tieto funkcie zaujali – rovnako ako mňa, nájdete ich vo výbave týchto Garmin hodiniek:

Tréningový stav a záťaž:

  • D2 Delta
  • Descent Mk1
  • Decent Mk2
  • Enduro
  • Edge 530
  • Edge 830
  • Edge 1030
  • Edge 1030 Plus
  • epix (Gen 2)
  • fenix 5
  • fenix 5 Plus
  • fenix 6
  • fenix 7
  • Forerunner 245
  • Forerunner 645
  • Forerunner 745
  • Forerunner 935
  • Forerunner 945 a 945 LTE
  • Instinct 2
  • MARQ Collection
  • quatix 5
  • quatix 6
  • tactix Delta
Hodinky Garmin: Tréningový stavZdroj: Samuel Hindy / TOUCHIT
Hodinky Garmin: Tréningový stav

Zameranie tréningovej záťaže:

  • Descent Mk2
  • Edge 530
  • Edge 830
  • Edge 1030
  • Edge 1030 Plus
  • epix (Gen 2) series
  • fenix 6
  • fenix 7
  • Forerunner 745
  • Forerunner 945 a 945 LTE
  • Instinct 2 series
  • MARQ collection
  • quatix 6
  • tactix Delta

Tento zoznam je aktuálny k poslednej aktualizácii článku dňa 3. apríla 2022. Aktualizovaný zoznam si môžete skontrolovať aj na webe Garminu – TU.

Hodinky Garmin: Tréningový stavZdroj: Samuel Hindy / TOUCHIT
Hodinky Garmin: Tréningový stav

Prečítajte si aj moje články o funkciách v Garmin hodinkách:

Zdroj: vlastné, Garmin

Prečítajte si aj: