Táto funkcia vám umožní efektívnejšie trénovať.

Pokiaľ beháte alebo inak cvičíte s inteligentnými hodinkami, pričom sa snažíte v rámci vášho tréningu držať v určitej tepovej zóne, mali by ste mať správne nastavený maximálny tep, resp. zóny srdcového tepu.

V prípade Garmin hodiniek je toto nastavenie k dispozícii v nastaveniach vašich hodiniek. Stačí postupovať nasledovne:

  1. otvorte aplikáciu Garmin Connect na iPhone alebo Androide
  2. ťuknite na vaše hodinky v hornom riadku
  3. na ďalšej obrazovke nájdite položku Nastavenie používateľa a ťuknite na ňu
  4. ťuknite na položku Zóny srdcového tepu a prispôsobte si ich podľa potreby
Garmin hodinky: Nastavenie zón srdcového tepuZdroj: Roman Kadlec / TOUCHIT
Garmin hodinky: Nastavenie zón srdcového tepu

Ako zistiť maximálny tep?

Garmin hodinky umožňujú zadefinovať všeobecné zóny srdcového tepu, ktoré sa aplikujú pri všetkých športových aktivitách. V prípade potreby si však môžete nastaviť aj špecifické zóny tepu, ktoré sa budú používať iba pri behaní, resp. bicyklovaní – toto nastavenie je k dispozícii v rámci obrazovky Zóny srdcového tepu.

Štandardne platí, že sa jednotlivé zóny automaticky vypočítajú na základe maximálneho srdcového tepu. Stačí teda zadať iba túto jednu hodnotu a ostatné zóny sa jej prispôsobia. Pokiaľ by ste si však potrebovali upraviť aj jednotlivé zóny, máte tú možnosť.

Maximálny srdcový tep si môžete vypočítať pomocou rovnice 220 – váš aktuálny vek = maximálny srdcový tep. Pokiaľ pravidelne a dlhodobo cvičíte, o niečo presnejšia by mohla byť rovnica 211 – 0,64 × váš aktuálny vek = maximálny srdcový tep. K dispozícii sú aj ďalšie vzorce na výpočet maximálneho tepu – použite webovú kalkulačku.

Vypočítané hodnoty nemusia byť úplne presné, avšak predstavujú užitočnú pomôcku. Pre presné určenie maximálneho tepu je potrebné objednať sa na špecializované vyšetrenie.

Prečítajte si aj moje články o funkciách v Garmin hodinkách:

Zdroj: vlastné

Prečítajte si aj: