Problémom často nie je Bluetooth pripojenie, ale agresívna nadstavba operačného systému Android.

Smart hodinky sú skvelým doplnkom k mobilnému telefónu, pokiaľ fungujú tak, ako to ich výrobca zamýšľal. Bohužiaľ, niekedy sa môžete stretnúť so situáciou, že sa smart hodinky odpájajú od telefónu a vy neviete prísť na to, prečo sa tak deje. Nepomáha reštartovanie telefónu ani hodiniek a situáciu nezlepší ani opakované vypnutie a zapnutie Bluetooth pripojenia.

Pokiaľ ste sa s takouto situáciou stretli aj vy (a možno tento problém práve riešite), mám pre vás ešte jeden tip. Častým dôvodom, prečo sa hodinky odpájajú od telefónu, býva agresívna nadstavba telefónov so systémom Android. Tá ukončuje aplikáciu smart hodiniek, ktorá by mala bežať v telefóne na pozadí, pretože zabezpečuje komunikáciu medzi hodinkami a telefónom.

Pokiaľ telefón túto aplikáciu ukončí, hodinky nedokážu s telefónom správne komunikovať a preto sa vám môže zobraziť upozornenie, že hodinky sú odpojené od telefónu. Takisto to môže byť dôvod, prečo hodinky nezobrazujú notifikácie z telefónu alebo vás neupozornia na prichádzajúci hovor. V takomto prípade odporúčam spustiť aplikáciu pre vaše hodinky v telefóne.

Agresívne ukončovanie aplikácií, ktoré bežia na pozadí, je typické najmä pre čínskych výrobcov. Týka sa to najmä starších telefónov. Dnes je už situácia lepšia, avšak pokiaľ používate dvoj-trojročný alebo starší telefón, môžete sa s takýmto správaním stretnúť aj dnes.

Čo sa s tým dá robiť?

Pokiaľ sa vám hodinky opakovane odpájajú od telefónu, odporúčam spustiť mobilnú aplikáciu k hodinkám v telefóne a skontrolovať, či sa hodinky pripoja alebo nie. Pokiaľ sa nepripoja, skúste vypnúť a zapnúť Bluetooth pripojenie v telefóne. Ak sa situácia nezlepší, vyskúšajte vypnúť a zapnúť telefón aj hodinky.

Pokiaľ si všimnete, že sa hodinky odpájajú, avšak vždy sa po chvíľke pripoja k telefónu, keď ručne spustíte mobilnú aplikáciu k hodinkám vo vašom smartfóne, odporúčam, aby ste skontrolovali nastavenie mobilnej aplikácie k smart hodinkám z hľadiska optimalizácie batérie. Platí to dvojnásobne, ak používate (starší) Android telefón čínskeho výrobcu.

Pokiaľ máte smartfón s čistým Androidom alebo iPhone, s týmto problémom by ste sa nemali stretnúť. Dobrú optimalizáciu ponúkajú aj telefóny značky Samsung.

Ako nastaviť, aby telefón neukončoval mobilnú aplikáciu k smart hodinkám v telefóne

Konkrétny postup, ako spravovať optimalizáciu spotreby batérie pre jednotlivé aplikácie, sa môže odlišovať v závislosti od výrobcu vášho telefónu. Na základe mojich skúseností však môžem povedať, že najagresívnejšie nadstavby majú čínski výrobcovia a týka sa to najmä starších telefónov.

Nižšie uvádzam postup pre telefóny značky Xiaomi s nadstavbou MIUI. Podobný postup je možné aplikovať aj v prípade novších modelov so systémom HyperOS. Tie už väčšinou bývajú lepšie zoptimalizované a nemajú také agresívne ukončovanie aplikácií na pozadí.

  • choďte do nastavení systému Android, položka Aplikácie
  • ťuknite na Spravovať aplikácie a zvoľte si aplikáciu pre vaše smart hodinky (v modelovom príklade je to Garmin Connect k hodinkám značky Garmin)
  • na obrazovke s podrobnosťami o aplikácii nájdite položku Šetrenie batérie a zmeňte nastavenia na Žiadne obmedzenia
Nastavenie optimalizácie batérie pre aplikáciu Garmin Connect v telefóne XiaomiZdroj: TOUCHIT
Nastavenie optimalizácie batérie pre aplikáciu Garmin Connect v telefóne Xiaomi
Nastavenie optimalizácie batérie pre aplikáciu Garmin Connect v telefóne XiaomiZdroj: TOUCHIT
Nastavenie optimalizácie batérie pre aplikáciu Garmin Connect v telefóne Xiaomi

Zdroj: vlastné

Prečítajte si aj:

Roman Kadlec

Roman Kadlec
Testujem inteligentné hodinky, robotické vysávače, smartfóny a herné zariadenia. Sledujte ma na sociálnych sieťach @roman_fitit